iconOnderhoud materieel

Voertuigen, machines en gereedschap zijn nodig voor een effectieve en efficiënte uitvoering van het beheer van de openbare ruimte. Voor het vervangen van dit materieel vormen de afschrijvingstermijnen in de 'Financiële verordening Bronckhorst' de basis.

Stand van zaken onderhoud

Het onderhoud aan het materieel voerden we volgens de planning uit, zodat het materieel in een goede staat bleef. Voertuigen en/of machines bleven wanneer dit technisch mogelijk was, langer in gebruik dan de vervangingsplanning aangeeft.

Relevante ontwikkelingen

We deden een succesvolle aanbesteding voor het vervangen van de veegwagen

We vervingen 2 sneeuwploegen, 2 getrokken strooiers voor de gladheidbestrijding en 2 aanhangwagens. Daarnaast vervingen we klein materieel waaronder trilplaten voor het verdichten van grond en elektrisch gereedschap voor de bomen- en plantsoendienst. Voor het onderhoud van bermen kochten we een bermvijzel.

De vervangingen van de grondkipper, watertank en de opbouwstrooier voor de vrachtwagen schoven we na technische boordeling door naar volgend jaar.

Financiën

Het onderhoud en de vervangingen realiseerden we binnen de daarvoor bestemde budgetten.